Lediga jobb som Säkerhetsarbete i Habo

Se lediga jobb som Säkerhetsarbete i Habo. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Habo som finns hos arbetsgivaren.

Säkerhets- och beredskapssamordnare till Räddningstjänsten

Ansök    Mar 6    Habo kommun    Säkerhetsrådgivare
Vill du vara med att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation under utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänstens uppdrag i Habo kommun är att ansvara för det brand- och olycksförebyggande arbetet, operativa insatser, samt samordning av kommunens brottsförebyggande-, säkerhets- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med... Visa mer
Vill du vara med att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation under utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle.

Räddningstjänstens uppdrag i Habo kommun är att ansvara för det brand- och olycksförebyggande arbetet, operativa insatser, samt samordning av kommunens brottsförebyggande-, säkerhets- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. Räddningstjänsten är en förvaltning i kommunen och har cirka 30 anställda, varav 4 st. är anställda på heltid och resterande som deltidsbrandmän inom det operativa.

Säkerhets- och beredskapssamordnaren rapporterar till kommunens ställföreträdande räddningschef.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en säkerhets- och beredskapssamordnare för kommunens arbete inom trygghet och säkerhet. Det är en bred tjänst med många olika områden bland annat samordning av kommunens säkerhetsarbete, säkerhetsskydd, brottsförebyggande arbete samt kommunens planering av krisberedskap och civilt försvar. Arbetet sker genom ett vägledande förhållningssätt där du stöttar kommunens chefer och verksamheter inom området trygghet och säkerhet.
Arbetsuppgifterna är både strategiska och operativa.

Arbetet sker i nära samverkan med kommunens förvaltningar och bolag, andra kommuner, Regionen, Länsstyrelsen med flera andra regionala aktörer inom ramen för F-samverkan men också andra statliga myndigheter.

Exempel på arbetsuppgifter är risk- och sårbarhetsanalyser, handlingsprogram, planering och genomföring av krisledningsövningar, ansvara för kommunens skade- och tillbudsrapporteringssystem, ingå i nätverk för beredskapssamordnare i länet, men också operativt genom att ingå i krisledningsorganisationen vid samhällsstörningar. Arbetsuppgifterna kan delvis anpassas efter den rekryterade personens kompetens och intresse.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk utbildning eller motsvarande. Meriterande är akademisk utbildning med inriktning mot säkerhet och beredskap, god analytisk förmåga, erfarenhet av projektledning, kontinuitetshantering i offentlig verksamhet, kunskaper och erfarenheter från räddningstjänst/säkerhetsarbete/annan samhällsviktigt verksamhet/totalförsvar eller polis/rättsväsende.

Vi söker dig som är driven och är bra på att motivera andra samt har god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du har förmågan att arbeta självständigt och kan anpassa dig när förutsättningarna ändras.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan anställning. Tjänsten bör kunna krigsplaceras inom Habo kommun.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med chef enligt nedan. Körkort lägst B är ett krav

Rekryteringen av tjänsten sker löpande.



ÖVRIGT
Rekrytering av tjänsten sker löpande.
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

health & safety engineer

Ansök    Apr 6    Randstad AB    Arbetsmiljöingenjör
Arbetsbeskrivning Är du noggrann och analytisk med ett öga för detaljer? Vill du arbeta i ett globalt företag med ansvar för frågor gällande säkerhet? Då kan detta vara något för dig. Vi söker en health & safety engineer till vår kund utanför Jönköping! I rollen som HSE ansvarar du för att planera, koordinera och leda aktiviteter inom säkerhet i linje med bolagets globala mål och lagkrav. Du arbetar med att genomföra observationer i verksamheten, riskbedö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann och analytisk med ett öga för detaljer? Vill du arbeta i ett globalt företag med ansvar för frågor gällande säkerhet? Då kan detta vara något för dig. Vi söker en health & safety engineer till vår kund utanför Jönköping!

I rollen som HSE ansvarar du för att planera, koordinera och leda aktiviteter inom säkerhet i linje med bolagets globala mål och lagkrav. Du arbetar med att genomföra observationer i verksamheten, riskbedöma, skapa instruktioner och utbilda medarbetare. Vidare rapporterar du risker och samarbetar med externa parter för att samordna och implementera åtgärder. Rollen är både på operativ och strategisk nivå.

Detta är en hyrrekrytering med goda chanser till övertag av vår kund efter 6 månader. Arbetstiden är förlagd kl. 8-17 med flextid och möjlighet till distansarbete 2-3 dagar i veckan. 

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett högt säkerhetstänk med god analytisk- och kommunikativ förmåga. Vi tror att du tidigare arbetat i en liknande roll inom arbetsmiljö som skyddsombud, HSE eller likvärdigt gärna i en roll inom produktion/industri/tillverkning. För att axla rollen tror vi att du har en teknisk utbildningsbakgrund alt. en utbildning inom arbetsmiljö. Som person är du noggrann, kommunikativ och driven. Du är proaktiv i ditt arbetssätt har en förmåga att arbeta självständigt och fatta beslut utifrån komplex information. Vi tror att du har en känsla för detaljer och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vår kund är global och vi ser därför att du är flytande i såväl svenska som engelska.

Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med start enligt överenskommelse där du blir anställd av Randstad men arbetar hos vår kund. Det finns goda möjligheter att efter 6 månader gå över till en anställning hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2023-04-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Sophie Jörnelius på [email protected].

Vi ser fram emot din ansökan! 



Ansvarsområden
* Riskbedömningar genom platsbesök och processutveckling. 
* Säkerställa säkerheten för medarbetare, leverantörer och kunder. 
* Planera, koordinera och leda aktiviteter inom HSE.
* Skapa och implementera arbetaplatsinstruktioner samt utbilda personal.
* Leda projekt inom HSE.
* Följa upp lagkrav, rapportera och skapa handlingsplaner.
* Dokumentation och uppföljning.

Kvalifikationer
* Utbildning inom teknik alt. likvärdig arbetslivserfarenhet.
* Erfarenhet inom hälsa, säkerhet och arbetsmiljö.
* Meriterande med erfarenhet inom industri/tillverkning.
* Svenska och engelska flytande.



Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ansvarig för olycks-/brandförebyggande verksamheten

Ansök    Dec 28    Habo kommun    Brandinspektör
Vill du vara med och skapa ett tryggt och säkert samhälle? Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation i ett expansivt skede. Vi arbetar brett med uppdraget att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för olycks-/brandförebyggande arbete, operativa insatser samt samordnar kommunens säkerhetsarbete, brottsförebyggande- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. R... Visa mer
Vill du vara med och skapa ett tryggt och säkert samhälle?

Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation i ett expansivt skede. Vi arbetar brett med uppdraget att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för olycks-/brandförebyggande arbete, operativa insatser samt samordnar kommunens säkerhetsarbete, brottsförebyggande- och krisberedskapsarbete.

Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. Räddningstjänsten är en förvaltning i kommunen och har 28 anställda, varav tre är anställda på heltid/dagtid och 25 är anställda på deltid i den operativa verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en fjärde person till vårt team på dagtid. Tyngdpunkten i tjänsten kommer att vara kommunens olycks- och brandförebyggande arbete. Du kommer bland annat att planera och genomföra tillsyn enligt lagen om skydd mot olyckor, LSO, samt tillsyn och tillståndshantering kopplat till lag om brandfarliga och explosiva varor, LBE. Vidare ingår yttrande till kommuner, myndigheter och rådgivning till medborgare samt även utbildning och information inom området.

Du kommer att ha en varierad arbetsdag som kan bestå av besök hos olika organisationer/företag, rådgivning, analyser av brandskydd samt traditionellt kontorsarbete.

Vi ett litet team på dagtid varför det blir viktigt med en person som kan vara flexibel och hoppa in där det behövs, även om det inte är dina ordinarie arbetsuppgifter.
Arbetet sker i samverkan med myndigheter, kommunens förvaltningar och bolag samt andra kommuner inom Jönköpings län.

Beroende på din utbildningsbakgrund kan det på sikt även bli aktuellt med en operativ tjänstgöring.

Du rapporterar till kommunens ställföreträdande räddningschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker brett för att hitta rätt person till den här tjänsten. Du kan t.ex. vara brandingenjör, byggnadsingenjör, brandman eller ha annan motsvarande utbildning som vi bedömer relevant och gör att du kan passa in i rollen.

Analytisk förmåga samt lätt för att uttrycka dig klart och tydligt i tal och skrift är en förutsättning för att hantera myndighetsutövningen som ingår i arbetet.

Meriterande:

• Brandingenjörs-utbildning
• SMO-utbildning
• Utbildning i tillsyn och annan olycksförebyggande verksamhet A och B
• Erfarenhet av arbete med lagen om skydd mot olyckor och lagen om brandfarliga och explosiva varor.
• Goda kunskaper inom verksamhetssystemet Deadalos.

Är det så att kompetens saknas inom tillsyn får du vara beredd att genomgå utbildning inom detta hos MSB i Revinge eller Sandö.

Körkort lägst B är ett krav.

Befattningen bör kunna krigsplaceras inom Habo kommun.

Tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer i så fall att genomföras i denna rekrytering.


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Underhåll-/utbildningsansvarig till Räddningstjänsten

Ansök    Sep 4    Habo kommun    Brandman
Vill du vara med att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation under utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för brandförebyggande arbete, operativa insatser samt samordnar kommunens olycksförebyggande-, brottsförebyggande- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. Räd... Visa mer
Vill du vara med att skapa ett tryggt och säkert samhälle?

Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation under utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för brandförebyggande arbete, operativa insatser samt samordnar kommunens olycksförebyggande-, brottsförebyggande- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. Räddningstjänsten är en förvaltning i kommunen och har cirka 25 anställda, varav 3 som är anställda på heltid, och 23 som är deltidsbrandmän.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en person med hög servicekänsla för kommunens arbete inom trygghet och säkerhet. Tjänsten innebär bland annat ansvar för planering och genomförande av utbildningsinsatser internt i kommunen samt externt i systematiskt brandskyddsarbete och HLR (Hjärt- och lungräddning). Vidare kommer du hantera inköp och fakturagranskning, service och underhåll, reparation och skötsel av material, fordon och fastighet samt övrigt förekommande arbete på en brandstation.

Tjänsten innebär anställning i Habo kommun men arbetstiden är förlagd dagtid 60% på räddningstjänsten i Habo och 40% på räddningstjänsten i Jönköpings kommun (brandstationen på Rosenlund).

Vidare efter introduktion och ev. utbildning ingår även operativ tjänst som brandman i Habo kommuns räddningsstyrka med beredskap var fjärde vecka samt övningar mm., brandteknisk rådgivning samt övrigt planeringsarbete inom den operativa verksamheten.

Arbetet sker i nära samverkan med kommunens förvaltningar och bolag samt andra kommuner inom Jönköpings län.

Tjänsten rapporterar till kommunens Stf räddningschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är engagerad, drivande och motiverande inom området, samt är utbildad brandman i något av MSB:s utbildningssystem, eller är behörig och beredd att utbilda sig till det.

Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och ett utåtriktat arbetssätt med fokus på service. Framför allt är dock personlig lämplighet det mest avgörande i rekryteringen. Arbetsuppgifterna kan till viss del komma att anpassas efter den rekryterade personens kompetens.
Vidare söker vi dig som gillar att ta tag i saker, ser vad som behöver göras samt kan jobba såväl självständigt som i grupp.
Erfarenhet från fastighetsskötsel, fordonsmekanik, vana vid el-installationer och tekniska system samt datavana är meriterande.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Tjänsten bör kunna krigsplaceras inom Habo kommun.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med chef enligt nedan.

Körkort lägst B är ett krav och C-körkort önskvärt, har man inte det får man med bidragshjälp av arbetsgivaren ta detta efter anställning.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Räddningstjänstpersonal i beredskap (deltidsbrandman)

Ansök    Sep 24    Habo kommun    Brandman
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter, redo att ry... Visa mer
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.

På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter, redo att rycka ut.

Är din ordinarie arbetsplats inte placerad i Habo tätort?
Pandemin har gett oss nya möjligheter att arbeta hemifrån vilket förhoppningsvis har öppnat upp och gjort det lättare för fler kommuninvånare att söka sig till räddningstjänsten och detta spännande och givande extra arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu räddningstjänstpersonal i beredskap att ingå i en utryckningsstyrka och ha beredskap var fjärde vecka och delta på utryckningar, övningar och utbildningar.
Övningar sker normalt på kvällstid och omfattar ca 50 timmar/år

KVALIFIKATIONER
• God fysik, simkunnighet och att du har en känsla för lagarbete.

• B-körkort är ett krav och C-körkort önskvärt, har man inte C-körkort får man med bidragshjälp av arbetsgivaren ta detta efter anställning. Vi utbildar dig sedan vidare.

• Du kommer att genomgå en läkarundersökning där godkänd är en förutsättning för tjänsten.

• Du skall ha din bostad och arbetsplats (alternativt hemarbete) så att du kan hålla anspänningstiden om fem minuter. Godkännande av huvudarbetsgivare behövs.
Med anspänningstid menas från det att personsökaren larmar tills dess att brandbilarna rullar ut från brandstationen mot olycksplats.


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Besiktningstekniker till vår station i Habo

Är du fordonsintresserad och söker ett socialt arbete med mycket kundkontakt? Vi söker nu engagerade och hjälpsamma besiktningstekniker till våra stationer. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och känner stolthet i att göra Sverige till en mer trafiksäker plats. När du arbetar som besiktningstekniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. ARBETSUPPGIFTER Du l... Visa mer
Är du fordonsintresserad och söker ett socialt arbete med mycket kundkontakt?
Vi söker nu engagerade och hjälpsamma besiktningstekniker till våra stationer. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och känner stolthet i att göra Sverige till en mer trafiksäker plats. När du arbetar som besiktningstekniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet.

ARBETSUPPGIFTER

Du levererar Besiktas tjänster på ett sätt som uppfyller eller överträffar våra kunders förväntningar vad gäller bemötande, kvalitet på arbetet och information/administration i samband med vår service. Som besiktningstekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att besikta fordon, ta emot kunder och erbjuda våra tilläggstjänster på stationen. Du behöver inte ha erfarenhet av att besikta fordon sedan tidigare, även om det är meriterande, Besikta Bilprovning tillhandahåller den grundläggande utbildning du behöver för att certifieras och lyckas i tjänsten.
VEM ÄR DU?
Du förstår vikten av god kundservice och har erfarenhet av någon typ av arbete med direkt kundkontakt. För oss är det viktigt att du tycker om att ta hand om kunder, arbeta praktiskt och har ett tekniskt intresse. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer.

Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga samtidigt som du har modet att fatta egna beslut och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner. För att lyckas i jobbet behöver du vara serviceinriktad, noggrann, självständig och ha grundläggande datakunskaper för att kunna navigera dig i våra system och handböcker. Ditt främsta arbetsverktyg är en handdator, i vilken du registrerar hela besiktningen.

KVALIFIKATIONER

- God förmåga att uttala sig i såväl tal som skrift på svenska
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
- God fordonskunskap
- Data- och mobilvana
- B körkort (manuell)

MERITERANDE

- Arbetslivserfarenhet av sälj och/eller service
- Fordonsteknisk bakgrund
- Arbetslivserfarenhet från liknande bransch

OM TJÄNSTEN

Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande, tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstid varierar över veckan och innefattar kvällar och helger samt arbete på andra stationer.

SÖKANDE
Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering GAS - Glädje, ansvar och stolthet i arbetet med kollegor och i mötet mot våra kunder.

I över 50 år hade den statligt ägda Bilprovningen monopol på den svenska marknaden för bilbesiktning. När marknaden avreglerades 2010 steg Besikta Bilprovning in som en ny aktör inom bilprovningen med målsättningen att göra något annorlunda. Något nytt. Vi ville sätta en ny standard för bilprovning – och det behövdes. Besiktningarna hade inte utvecklats i samma takt som bilarna. Jämfört med förr ser dagens bilar mer ut som rullande datorer, och besiktningen måste anpassas därefter. Därför startade vi en bilprovning som inte bara gör det som lagen kräver, utan erbjuder något mer. Något som både är enklare och säkrare för dig och din familj. Resultatet blev Besikta Bilprovning. Visa mindre

Deltidsbrandman/kvinna

Ansök    Jun 4    Habo kommun    Brandman
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter. ARBET... Visa mer
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.

På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter.

ARBETSUPPGIFTER
Att ingå i en utryckningsstyrka och ha beredskap var fjärde vecka och delta på utryckningar, övningar och utbildningar.

KVALIFIKATIONER
God fysik, simkunnighet och att du har en känsla för lagarbete. B-körkort är ett krav och C-körkort önskvärt, har man inte C-körkort får man med bidragshjälp av arbetsgivaren ta detta efter anställning. Vi utbildar dig sedan vidare. Du skall ha din bostad och arbetsplats så att du kan hålla anspänningstiden om fem minuter. Godkännande av huvudarbetsgivare behövs.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Säkerhets- och beredskapssamordnare till Räddningstjänsten

Vill du vara med att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation under utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för brandförebyggande arbete, operativa insatser samt samordnar kommunens olycksförebyggande-, brottsförebyggande- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. Räd... Visa mer
Vill du vara med att skapa ett tryggt och säkert samhälle?

Räddningstjänsten i Habo kommun är en organisation under utveckling och vi arbetar med ett brett uppdrag för att bidra till ett tryggt och säkert samhälle. Räddningstjänsten ansvarar för brandförebyggande arbete, operativa insatser samt samordnar kommunens olycksförebyggande-, brottsförebyggande- och krisberedskapsarbete. Vi har en trivsam arbetsmiljö med drivna medarbetare med olika bakgrund. Räddningstjänsten är en förvaltning i kommunen och har cirka 25 anställda, varav det kommer att bli 3 som är anställda på heltid vid Räddningstjänsten och 24 är deltidsbrandmän.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en säkerhets- och beredskapssamordnare för kommunens arbete inom trygghet och säkerhet. Tjänsten innebär bland annat brottsförebyggande och trygghetsskapande arbete, samt arbete med kommunens planering av krisberedskap och civilt försvar.

Vidare ingår, efter introduktion och ev. utbildning operativ tjänst som befäl i Habo kommuns räddningsstyrka, brandteknisk rådgivning, brandskyddsutbildningar, samt övrigt planeringsarbete inom den operativa verksamheten.

Arbetet sker i nära samverkan med kommunens förvaltningar och bolag, andra kommuner, Regionen, Länsstyrelsen med flera regionala aktörer inom ramen för F-samverkan samt andra statliga myndigheter.

Säkerhets- och beredskapssamordnaren rapporterar till kommunens STF räddningschef.


KVALIFIKATIONER
Akademisk utbildning eller motsvarande, god analytisk förmåga, erfarenhet av projektledning, kontinuitetshantering i offentlig verksamhet, kunskaper och erfarenheter från räddningstjänst/säkerhetsarbete/annan samhällsviktigt verksamhet/totalförsvar eller polis/rättsväsende är meriterande.

Vi söker dig som är engagerad, drivande och motiverande inom området, samt är utbildat brandbefäl (lägst RäL A), eller är behörig och beredd att läsa RäL A.

Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och ett utåtriktat arbetssätt med fokus på samverkan. Framför allt är dock personlig lämplighet det mest avgörande i rekryteringen. Arbetsuppgifterna kommer delvis anpassas efter den rekryterade personens kompetens och intresse.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Tjänsterna bör kunna krigsplaceras inom Habo kommun.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med chef enligt nedan.
Körkort lägst B är ett krav


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Deltidsbrandman/kvinna

Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter. ARBET... Visa mer
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.

På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter.

ARBETSUPPGIFTER
Att ingå i en utryckningsstyrka och ha beredskap var fjärde vecka och delta på utryckningar, övningar och utbildningar.

KVALIFIKATIONER
God fysik, simkunnighet och att du har en känsla för lagarbete. B-körkort är ett krav och C-körkort önskvärt. Vi utbildar dig sedan vidare. Du skall ha din bostad och arbetsplats så att du kan hålla anspänningstiden om fem minuter.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Deltidsbrandman/kvinna

Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter. ARBETSU... Visa mer
Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner.
I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö.

På räddningstjänsten i Habo har ett befäl och fyra brandmän/kvinnor beredskap på sitt ordinarie jobb eller i hemmet dygnet runt årets alla dagar. Med en personsökare mottager man larm och infinner sig därefter på brandstationen inom fem minuter.

ARBETSUPPGIFTER
Att ingå i en utryckningsstyrka och ha beredskap var fjärde vecka och delta på utryckningar, övningar och utbildningar.

KVALIFIKATIONER
God fysik, simkunnighet och att du har en känsla för lagarbete. B-körkort är ett krav och C-körkort önskvärt. Vi utbildar dig sedan vidare. Du skall ha din bostad och arbetsplats så att du kan hålla anspänningstiden om fem minuter.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Health & Safety Officer to Sibelco

Om kundföretaget Sibelco mines and manufactures a wide range of mineral products for both local and international markets. Founded in 1872, Sibelco began in Europe and has grown into one of the largest industrial minerals companies in the world - privately owned and multinational, our vision is to be the best Global Material Solutions Company. We are market driven, operationally excellent and offer a compelling culture. Sibelco are looking for a Health &a... Visa mer
Om kundföretaget
Sibelco mines and manufactures a wide range of mineral products for both local and international markets. Founded in 1872, Sibelco began in Europe and has grown into one of the largest industrial minerals companies in the world - privately owned and multinational, our vision is to be the best Global Material Solutions Company. We are market driven, operationally excellent and offer a compelling culture.

Sibelco are looking for a Health & Safety Officer for our Baskarp operation in Sweden.

This is an attractive role that could be well suited to a someone with technical background, knowledge of working with the MTO perspective and a Zero Harm approach to operational safety.


Dina arbetsuppgifter
Responsibilities:
• Work effectively with the site manager and the Health and Safety Area Business Partner on the implementation of the Health & Safety program (site action plan) on a day-to day basis.
• Be present in the field to influence site personnel and support them in HS related questions and tasks.
• Support the execution of site risk assessments (risk register, site self-assessments, JSA, LMRA), guarding assessment and others to ensure that control measures are adequately in place
• Identify and report gaps for HS compliance to the area HS BP and site manager to include opex/capex to close these gaps (input to SSR Site Strategic Review Process)
• Ensure the completeness and regular monitoring of the effectiveness of risk controls and support the execution of actions to confirm compliance
• Support the sites in incident investigations and ensuring that they are well documented, investigated and recommendations provided
• Be an effective local trainer for HS program elements (BBS, ergonomy, campaign, ...) to employees in the site.
• Ensure completeness in meeting the local reporting obligation to authorities and the reporting of site KPI’s to the Sibelco group
• Ensure that local policies, procedures, guidelines in accordance with the Group's policies and local legislation are adhered to
• Support the onsite HS induction of contractors (e.g.pre-qualification), visitors and new employees
• Regularly monitors contractor safety, post work assessment of onsite performance of contractors
• Coordinates (in case of external provider) or is responsible for the collection of occupational health data (e.g. dust monitoring, noise maps, ...)
• Plans medical surveillance (possibly in collaboration with local HR) and reports occupational health cases to the CoE competence center Occupational Health


Din profil
Skills and Experience requirements:
• Degree qualified professional in Occupational HS, IH or related discipline Fluent in English
• Around 3 years of relevant experience
• Project management skills
• Knowledgeable in local legislation relating to HS
• Experience in conducting H&S investigations


Sibelco recognize the strength of our diverse global workforce and value difference and inclusion for all. Our rich mix of people bring an exciting exchange of ideas and knowledge to keep us moving forward and innovating new solutions. We seek talent of all backgrounds and abilities and continue to develop our leaders and our culture to help all employees to grow and reach their full potential.

Your application:

This recruitment process is conducted by OnePartnerGroup . For more information regarding the position or the recruitment process, please get in touch with the recruitment consultant Mikael Rydholm at +46(0)734141684 or by e-mail at [email protected]. Visa mindre

Health & Safety Officer to Sibelco

Om kundföretaget Sibelco bryter och tillverkar ett brett utbud av mineralprodukter för både lokala och internationella marknader. Sibelco grundades 1872 och startade i Europa och sedan dess vuxit till ett av de största industrimineralföretagen i världen - privatägt och multinationellt. Vår vision är att vara det bästa Global Material Solutions företaget. Vi är marknadsdrivna och erbjuder en vägvinnande kultur. Sibelco söker efter en person till sin verks... Visa mer
Om kundföretaget
Sibelco bryter och tillverkar ett brett utbud av mineralprodukter för både lokala och internationella marknader. Sibelco grundades 1872 och startade i Europa och sedan dess vuxit till ett av de största industrimineralföretagen i världen - privatägt och multinationellt. Vår vision är att vara det bästa Global Material Solutions företaget. Vi är marknadsdrivna och erbjuder en vägvinnande kultur.

Sibelco söker efter en person till sin verksamhet i Baskarp som ska driva arbetet gällande hälsa- och säkerhet.

Detta är en attraktiv roll som kan vara väl lämpad för någon med teknisk bakgrund, kunskap från att arbeta med MTO-perspektivet och en Zero Harm-strategi för driftsäkerhet.



Dina arbetsuppgifter
Rollen:
Funktionen för H&S Officer är att stödja verksamhetens platschef med att skapa och upprätthålla en säker och effektiv arbetsmiljö genom implementering av H&S-relaterade aktiviteter anpassade till ett globalt hälsa & säkerhetsprogram samtidigt som man beaktar lokal lagstiftning.

Ansvar
• Dagligen arbeta effektivt tillsammans med platschefen i det Health & Safety-program sin finns för anläggningen.
• Verka operativt och coachande tillsammans med personalen för att stödja dem i H&S-relaterade frågor och uppgifter.
• Identifiera, rapportera brister till H&S BP och platschef samt arbeta aktivt med åtgärder.
• Stötta platschef vid incidentundersökningar och se till att de är väl dokumenterade, undersökta och att rekommendationer följs.
• Se till att den lokala rapporteringsskyldighet till myndigheterna och rapporteringen av anläggningens KPI: er till Sibelco-gruppen utförs.
• Se till att lokal policy, rutiner, riktlinjer i enlighet med koncernpolicy och lokal lagstiftning följs.
• Regelbundet övervaka, bedömer entreprenörers arbete på anläggningen så att säkerhet och prestanda upprätthålls.
• Koordinera (i fall av extern leverantör) eller ansvarar för insamlingen av hälsodata (t.ex. dammövervakning, bullerkartor, ...).
• Planerar medicinsk övervakning (eventuellt i samarbete med lokal HR) och rapporterar riskhälsoärenden till CoE: s kompetenscenter Arbetshälsa.



Din profil
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har en god administrativ förmåga då du i rollen kommer att upprätta dokument och skapa instruktioner, rutiner för både myndigheter och interna resurser och kollegor.

• För rollen relevant högskoleutbildningeller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Cirka 3 års relevant erfarenhet.
• Projektledningsfärdigheter.
• Kunskap om lokal lagstiftning om H&S.
• Erfarenhet av att utföra H&S-utredningar.
• Flytande engelska i både tal & skrift.


Sibelco känner igen styrkan i att ha en mångfald i sin globala arbetskraft. Vår rika blandning av människor medför ett spännande utbyte av idéer och en kunskap för att hålla oss i framkant när det kommer till innovativa nya lösningar. Vi söker talang med alla bakgrunder och förmågor och fortsätter att utveckla våra ledare och vår kultur för att hjälpa alla anställda att växa och nå sin fulla potential.

Din ansökan:
I denna rekryteringsprocess har vi valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Mikael Rydholm på +46 (0) 734141684 eller via e-post till [email protected]. Visa mindre

Besiktningstekniker till Besikta Bilprovning i Habo

Om BesiktaMed ca 165 besiktningsstationer på drygt 143 orter, och fler på väg att öppna, driver Besikta Bilprovning utvecklingen av förbättrad bilsäkerhet och ett enklare bilägande. Vi erbjuder besiktning av de flesta typer av fordon – hela tiden med utgångspunkten att ge våra kunder en säkrare besiktning genom våra kunniga och kundstödjande tekniker. Vi anpassar och utvecklar kontinuerligt vår verksamhet– alltid med tillgänglighet och säkerhet i fokus. Lä... Visa mer
Om BesiktaMed ca 165 besiktningsstationer på drygt 143 orter, och fler på väg att öppna, driver Besikta Bilprovning utvecklingen av förbättrad bilsäkerhet och ett enklare bilägande. Vi erbjuder besiktning av de flesta typer av fordon – hela tiden med utgångspunkten att ge våra kunder en säkrare besiktning genom våra kunniga och kundstödjande tekniker. Vi anpassar och utvecklar kontinuerligt vår verksamhet– alltid med tillgänglighet och säkerhet i fokus. Läs gärna mer på vår hemsida www.besikta.se.Besikta Bilprovning omsätter ca 600 MSEK och har ca 550 medarbetare. Besikta ägs av Volati, en svensk industrigrupp med fokus på långsiktigt värdeskapande.Vi söker besiktningstekniker till vår station i HaboNu söker vi dig som vill arbeta som besiktningstekniker hos Besikta Bilprovning.Kunden står alltid i fokus hos oss. Som besiktningstekniker har du en central roll i säkrandet av kundnöjdheten då du är den som dagligen möter, ger service och säkerställer att våra kunder både är nöjda med våra produkter och tjänster men även ser oss som en återkommande leverantör av besiktningstjänster.Som besiktningstekniker är din främsta uppgift att säkerställa att fordonet möter de krav som ställs av den svenska myndigheten i allt från bilens generella skick till avgasutsläpp och miljöpåverkan. Utöver detta erbjuder även besiktningsteknikern möjligheten att få kontroller gjorda som inte kravställs av myndighet men som ytterligare kan trygga och förenkla bilägandet för kunden. Att arbeta som besiktningstekniker är ett utpräglat serviceyrke där det bland annat ingår att informera kunden om resultatet av besiktningen men även att ge information om saker som kan vara bra att veta om fordonet. Som besiktningstekniker arbetar du både individuellt men också i team.Vi söker dig med ett gediget bilintresse som brinner för kundkontakt och har förmågan att ge våra kunder den bästa servicen. En besiktningstekniker hos Besikta Bilprovning tar stolthet i att öka trafiksäkerheten på våra svenska vägar och att förenkla bilägandet för våra kunder. Arbetet ställer krav på både noggrannhet och tekniskt kunnande så väl som social förmåga och hög servicenivå – hos oss ska alla kunder få en premiumupplevelse i allt från kundbemötande till innehållet i sin besiktning. På Besikta ser vi att det är viktigt att du tycker det är roligt att möta nya människor, ge ett positivt kundbemötande och att i alla situationer ge det där lilla extra.KravprofilB-körkortGrundläggande datakunskapIntresse för fordonsteknikSocial och utåtriktad som personBrinner för att ge god service till kunderMeriterandeCertifierad besiktningsteknikerA-C-D-E-körkortFullgjord gymnasieutbildning med som lägst godkänt i Ma A, Sv A och Engelska ADokumenterad erfarenhet av fordonsbranschenDin ansökanSkicka din ansökan till Stationschef Marcus Claesson på [email protected]. Har du frågor går det bra att ringa till Marcus Claesson på tel: 010-809 86 88 eller Marknadsområdeschef Torbjörn Pihl 010-809 13 50. Visa mindre