Lediga jobb som Förvaltningsassistent i Habo

Se lediga jobb som Förvaltningsassistent i Habo. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Habo som finns hos arbetsgivaren.

Förvaltningsadministratör

Ansök    Mar 1    Habo kommun    Förvaltningsassistent
Är du en erfaren administratör som söker ett arbete inom stab och ledning? Då kan du vara Socialförvaltningens nästa Förvaltningsadministratör! Socialförvaltningen består av verksamheter inom äldre- och funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård. Som förvaltningsadministratör ingår du i Socialförvaltningens stab som arbetar för hela förvaltningen. Vi söker dig som har en stor administrativ vana och erfarenhet av offentlig ... Visa mer
Är du en erfaren administratör som söker ett arbete inom stab och ledning? Då kan du vara Socialförvaltningens nästa Förvaltningsadministratör!

Socialförvaltningen består av verksamheter inom äldre- och funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård. Som förvaltningsadministratör ingår du i Socialförvaltningens stab som arbetar för hela förvaltningen.

Vi söker dig som har en stor administrativ vana och erfarenhet av offentlig förvaltning. Har du det och en utbildningsbakgrund som arbetsgivaren anser relevant så ska du ta tillfället i akt och söka denna tjänst.

ARBETSUPPGIFTER
Som Förvaltningsadministratör utgör du ett stöd till förvaltningschefen och socialförvaltningens ledningsgrupp. Ledningsgruppen leds av förvaltningschefen som även är förvaltningsadministratörens närmsta chef.

Arbetsuppgifterna handlar om att bistå ledningsgruppen i planeringsarbetet under året. Anställningens innehåll kan beskrivas som brett och varierande där du förväntas hantera och ansvara för flera arbetsuppgifter parallellt. Det ingår bland annat att samordna olika aktiviteter och möten under året, sammanställa diverse inkommande ärenden/frågeställningar, ansvara för förvaltningens diarier och posthantering samt ge stöd i den interna hanteringen i förvaltningen på uppdrag av ledningsgruppen. Vidare ingår koordination och uppföljning av administrativa ärenden på förvaltningsnivå. Du kommer också att ha en rad olika externa kontakter för att lösa dina olika uppdrag.

Detta erbjuder vi dig
Hos oss finns plats för dig som är ansvarsfull med god samarbetsförmåga och intresse för att göra skillnad. Du erbjuds ett varierande, omväxlande och spännande arbete tillsammans med engagerade medarbetare och kollegor.

Hos oss får du mer än ett jobb. Du blir en del av något större, en kommun, som vågar tänka nytt och vara i framkant. Vi vill att alla ska få plats och känna sig välkomna. Tillsammans får vi Habo att växa och vara en hållbar kommun för hela livet.

KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap eller kommunikationsvetenskap. Du kan också ha annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
• Du har goda kunskaper och vana av att använda olika IT-system inom administrativa processer vilket är en självklarhet för detta arbete.
• Du har god kännedom om informationshantering så som registrering, arkivering och diarieföring av förvaltningens handlingar.

Arbetet förutsätter att:
Du har stark integritet, arbetar förtroendeingivande och kan skapa goda relationer.
Du har förmåga att se frågor ur ett helhetsperspektiv och är en problemlösare med god förmåga att tillämpa gällande regelverk.
Du har en utvecklad förmåga att ansvara för egna arbetsuppgifter och att självständigt samordna och slutföra dem.
Du har lätt för att på egen hand läsa in dig på nya områden och tillgodogöra dig ny information.
Du kan organisera och planera arbetet samt har lätt för att samarbeta är en förutsättning för att lyckas. Dessutom är du prestigelös, kommunikativ och trygg.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Assistent

Nu söker bygglovsenheten i Habo kommun en assistent! Enheten består av tre bygglovshandläggare, två administratörer/handläggare och en chef. Enhetens huvudsakliga uppgifter är att ge råd och stöd, bedriva tillsyn över den byggda miljön och handlägga ansökningar om bygglov. ARBETSUPPGIFTER Byggnadsnämnden ska bli en digital myndighet. För att kunna lösa den uppgiften behöver vi bland annat skanna in alla ärenden som vi idag har på papper. Ärendena ska ... Visa mer
Nu söker bygglovsenheten i Habo kommun en assistent! Enheten består av tre bygglovshandläggare, två administratörer/handläggare och en chef. Enhetens huvudsakliga uppgifter är att ge råd och stöd, bedriva tillsyn över den byggda miljön och handlägga ansökningar om bygglov.


ARBETSUPPGIFTER
Byggnadsnämnden ska bli en digital myndighet. För att kunna lösa den uppgiften behöver vi bland annat skanna in alla ärenden som vi idag har på papper. Ärendena ska därefter registreras i vårt ärendehanteringssystem VISION. Att skanna och registrera ärenden kommer att bli din huvudsakliga arbetsuppgift men du kommer också att få andra administrativa uppgifter.

KVALIFIKATIONER
Är du noggrann, systematisk och strukturerad?
Är du resultatinriktad och tycker om utmaningar?
Har du dessutom datavana, stort tålamod och är serviceinriktad då kan detta vara ett jobb för dig.

Arbetet kräver att du kan jobba självständigt men även att du fungerar bra i grupp.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre