Lediga jobb som Socionom i Habo

Se lediga jobb som Socionom i Habo. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Habo som finns hos arbetsgivaren.

1:e socialsekreterare

Ansök    Mar 4    Habo kommun    Socionom
Vi utökar nu vår arbetsgrupp med en 1:e socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga. Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården. Enheten för Barn och unga består av ungefär 8 stycken socialsekreterare, som arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt. För att öka kvalitén i ... Visa mer
Vi utökar nu vår arbetsgrupp med en 1:e socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga.

Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården. Enheten för Barn och unga består av ungefär 8 stycken socialsekreterare, som arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt.

För att öka kvalitén i stöd och mottagande av familjer där våld förekommer ska nya anmälningar och ansökningar handläggas inom ramen för ett våldsteam, som består av tre socialsekreterare från barn och unga, två socialsekreterare från vuxenheten och två behandlare från öppenvården. Arbetet ska utföras samordnat inom ramen för sina respektive uppdrag.

Förmåner:
• Flexibel arbetstid
• Möjlighet till distansarbete
• Semesterväxling
• Kompetensutveckling
• Subventionerad friskvård

ARBETSUPPGIFTER
Som 1:e socialsekreterare har du, tillsammans med enhetschef, ansvar för att leda och fördela det dagliga arbetet samt ge stöd och vägledning såväl enskilt som i grupp. Du kommer också vara den som introducerar nyanställda.

I ditt uppdrag ingår att säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagstiftning och bedrivs utifrån aktuell kunskap, beprövad erfarenhet och av god kvalitet. I uppdraget ingår att bereda ärenden till och föredra i nämnd och i domstol.

Du ansvarar även för att metodhandleda och metodutveckla inom verksamhetens område. Du har en samordnande roll och ska arbeta för en god samverkan med externa och interna aktörer.

KVALIFIKATIONER
Uppdraget förutsätter att du har socionomexamen med erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga socialtjänst. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande.





ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Visa mindre

Familjehem/jourhem sökes

Ansök    Feb 19    Vivant Assistans AB    Socionom
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt ... Visa mer
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.
Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.
I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!
Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.
Om uppdraget
Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.
Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.

Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.

Familjehem
Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.
Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.
Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.
En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.

Jourhem
Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.
För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.
Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.
Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.
För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.
Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected]

Med vänliga hälsningar
Trygga barn Vivant Visa mindre

1:e socialsekreterare

Ansök    Dec 4    Habo kommun    Socionom
Vi utökar nu vår arbetsgrupp med en 1:e socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga. Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården. Enheten för Barn och unga består av ungefär 8 stycken socialsekreterare, som arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt. För att öka kvalitén i ... Visa mer
Vi utökar nu vår arbetsgrupp med en 1:e socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga.

Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården. Enheten för Barn och unga består av ungefär 8 stycken socialsekreterare, som arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt.

För att öka kvalitén i stöd och mottagande av familjer där våld förekommer ska nya anmälningar och ansökningar handläggas inom ramen för ett våldsteam, som består av tre socialsekreterare från barn och unga, två socialsekreterare från vuxenheten och två behandlare från öppenvården. Arbetet ska utföras samordnat inom ramen för sina respektive uppdrag.

Förmåner:
• Flexibel arbetstid
• Möjlighet till hemarbete
• Semesterväxling
• Kompetensutveckling
• Subventionerad friskvård

ARBETSUPPGIFTER
Som 1:e socialsekreterare har du, tillsammans med enhetschef, ansvar för att leda och fördela det dagliga arbetet samt ge stöd och vägledning såväl enskilt som i grupp. Du kommer också vara den som introducerar nyanställda.

I ditt uppdrag ingår att säkerställa att arbetet sker i enlighet med gällande lagstiftning och bedrivs utifrån aktuell kunskap, beprövad erfarenhet och av god kvalitet. I uppdraget ingår att bereda ärenden till och föredra i nämnd och i domstol.

Du ansvarar även för att metodhandleda och metodutveckla inom verksamhetens område. Du har en samordnande roll och ska arbeta för en god samverkan med externa och interna aktörer.

KVALIFIKATIONER
Uppdraget förutsätter att du har socionomexamen med minst fem års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst. Tidigare erfarenhet av chefs- och/eller ledaruppdrag är meriterande.





ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Okt 16    Habo kommun    Socionom
Vi söker en socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga. Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården. Enheten för Barn och unga arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt. Arbetet leds av enhetschef. För att öka kvalitén i stöd och mottagande av familjer där våld förekomme... Visa mer
Vi söker en socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga.

Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården.

Enheten för Barn och unga arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt.
Arbetet leds av enhetschef.

För att öka kvalitén i stöd och mottagande av familjer där våld förekommer ska nya anmälningar och ansökningar handläggas inom ramen för ett våldsteam. I våldsteamet ingår 4 utsedda socialsekreterare (två från vuxenenheten, två från barnenheten) samt två utsedda behandlare från öppenvården. Arbetet ska utföras samordnat inom ramen för sina respektive uppdrag. Våldsteamets uppdrag är också att ha särskild kompetens inom området våld i nära relation/hedersrelaterat våld och förtryck och ska använda detta generellt i verksamheten och kunna ge stöd till andra i verksamheten inom kunskapsområdet.

Förmåner:

• Flexibel arbetstid
• Möjlighet till hemarbete
• Semesterväxling
• Handledning
• Kompetensutveckling
• Subventionerad friskvård

Vi har arbetstyngdsmätning som ett verktyg i arbetsmiljöarbetet för barn och unga.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet inom Barn och unga innebär myndighetsutövning med utredning, handläggning och uppföljning av barn- och unga enligt SoL, LVU och FB.

Vi har en viss specialisering i arbetsgruppen där handläggarna arbetar som utredare, insatshandläggare, familjehemssekreterare eller familjerättssekreterare.

Tjänsten som vi söker är i huvudsak en utredare, men ett visst utrymme finns att forma tjänsten utifrån ansökandes önskemål och kompetens.

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen
Meriterande är erfarenhet av arbete med liknande arbete inom socialtjänsten.
B- körkort är nödvändigt.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Jan 31    Habo kommun    Socionom
Vi söker en socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga. Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården. Enheten för Barn och unga arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt. Arbetet leds av enhetschef. För att öka kvalitén i stöd och mottagande av familjer där våld förekomme... Visa mer
Vi söker en socialsekreterare till myndighetsutövning barn och unga.

Socialförvaltningens individ- och familjeomsorg (IFO) är organisatoriskt uppdelad i tre enheter: Barn och unga, vuxenenheten och öppenvården.

Enheten för Barn och unga arbetar med myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser. Vi arbetar även med familjehem och familjerätt.
Arbetet leds av enhetschef.

För att öka kvalitén i stöd och mottagande av familjer där våld förekommer ska nya anmälningar och ansökningar handläggas inom ramen för ett våldsteam. I våldsteamet ingår 4 utsedda socialsekreterare (två från vuxenenheten, två från barnenheten) samt två utsedda behandlare från öppenvården. Arbetet ska utföras samordnat inom ramen för sina respektive uppdrag. Våldsteamets uppdrag är också att ha särskild kompetens inom området våld i nära relation/hedersrelaterat våld och förtryck och ska använda detta generellt i verksamheten och kunna ge stöd till andra i verksamheten inom kunskapsområdet.

Förmåner:

• Flexibel arbetstid
• Möjlighet till hemarbete
• Semesterväxling
• Handledning
• Kompetensutveckling
• Subventionerad friskvård

Vi har arbetstyngdsmätning som ett verktyg i arbetsmiljöarbetet för barn och unga.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet inom Barn och unga innebär myndighetsutövning med utredning, handläggning och uppföljning av barn- och unga enligt SoL, LVU och FB.

Vi har en viss specialisering i arbetsgruppen där handläggarna arbetar som utredare, insatshandläggare, familjehemssekreterare eller familjerättssekreterare.

Tjänsten som vi söker är i huvudsak en utredare, men ett visst utrymme finns att forma tjänsten utifrån ansökandes önskemål och kompetens.

KVALIFIKATIONER
Socionomexamen
Meriterande är erfarenhet av arbete med liknande arbete inom socialtjänsten.
B- körkort är nödvändigt.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Urval sker löpande under ansökningstiden. Visa mindre

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Ansök    Sep 25    PersonalExpressen AB    Socionom
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult! Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att... Visa mer
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till! Visa mindre

Socionom med erfarenhet inom missbruk och beroendeproblematik

Ansök    Nov 9    PersonalExpressen AB    Socionom
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult! Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att... Visa mer
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till! Visa mindre

Biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg

Ansök    Sep 12    Habo kommun    Socionom
Är du vår nya kollega hos oss på Biståndsenheten? Biståndsenheten ingår i socialförvaltningen och ansvarar för kommunens insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med behovsbedömning enligt modellen IBIC, individens behov i centrum. ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare kommer du att utreda, fatta beslut och följa upp enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Tj... Visa mer
Är du vår nya kollega hos oss på Biståndsenheten?
Biståndsenheten ingår i socialförvaltningen och ansvarar för kommunens insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med behovsbedömning enligt modellen IBIC, individens behov i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare kommer du att utreda, fatta beslut och följa upp enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Tjänsten innebär framförallt handläggning inom funktionshinderomsorgen, men kan även innefatta handläggning inom äldreomsorgen.

Vår målgrupp är unga och äldre som har behov av stöd utifrån gällande lagstiftning. Det kan till exempel handla om insatser som boendestöd, personlig assistans, korttidsvistelse utanför det egna hemmet eller bostad med särskild service.
Arbetet omfattar möten med brukare, anhöriga, förvaltare/gode män, samt samarbete med hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter. Vi arbetar i verksamhetssystemet Pulsen Combine och utreder enligt IBIC (individens behov i centrum).

KVALIFIKATIONER
Det här söker vi hos dig
• socionomexamen eller annan av arbetsgivaren bedömd som likvärdig akademisk utbildning
• goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som i skrift
• grundläggande datakunskaper

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av myndighetsutövning med inriktning funktionshinderomsorg
• erfarenhet att arbeta med IBIC
• kunskap om verksamhetssystemet Pulsen Combine

Arbetet som biståndshandläggare är varierande och ställer stora krav på din förmåga att planera, strukturera och snabbt kunna ställa om. Det är därför viktigt att du är flexibel och lösningsfokuserad. För att lyckas i arbetet ser du gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som en viktig del. Vi arbetar också för att vara delaktiga i områdets utveckling. Alla bidrar till att verksamheten ska fungera och vi bidrar med ett gott samarbete både internt inom kommunen och med externa aktörer.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift så att ett rättssäkert budskap når fram. Som person är du trygg och stabil att du kan bibehålla ett gott omdöme, vara ansvarstagande och strukturerad även under stressade situationer. Din goda förmåga till gott samarbete bidrar till enhetens goda arbetsklimat, där varje handläggares roll är viktig för helheten.

Habo kommun erbjuder dig:
• att ta del av friskvårdsbidrag upp till 2 000 kronor per år.
• möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra ledighet.
• fyra försäkringar (liv-, sjuk-, olycksfall- samt trygghetskapitalförsäkring) premiefritt i tre månader. Om du väljer att behålla försäkringen betalar du därefter för försäkringen själv.
• fri personalparkering.
• en möjlighet att i viss mån arbeta på distans.

Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Det är gratis hos Polisen att få ett utdrag och kan förberedas i samband med ansökan (utdraget heter "Barn med funktionsnedsättning").


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Socialt ansvarig samordnare (SAS)

Ansök    Jan 19    Habo kommun    Socionom
Vill du arbeta förvaltningsövergripande med att stärka vårt systematiska kvalitetsarbete inom vård och omsorg, funktionshinderomsorg och individ- och familjeomsorg. Då ska du söka till oss! Tjänsten som socialt ansvarig samordnare (SAS) är nyinrättad. Vi satsar nu ännu mer på kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling inom socialtjänstens områden och söker därför en socialt ansvarig samordnare (SAS). Socialt ansvarig samordnare (SAS) är placerad inom So... Visa mer
Vill du arbeta förvaltningsövergripande med att stärka vårt systematiska kvalitetsarbete inom vård och omsorg, funktionshinderomsorg och individ- och familjeomsorg. Då ska du söka till oss!

Tjänsten som socialt ansvarig samordnare (SAS) är nyinrättad. Vi satsar nu ännu mer på kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling inom socialtjänstens områden och söker därför en socialt ansvarig samordnare (SAS).
Socialt ansvarig samordnare (SAS) är placerad inom Socialförvaltningens stab. Alla som arbetar i staben har någon form av övergripande uppdrag inom förvaltningen. Inom staben arbetar utredare, administratör, verksamhetsutvecklare, MAS samt IT-samordnare. Staben leds av förvaltningschef. Socialt ansvarig samordnare har en övergripande och strategisk funktion för kvalitetsstyrning inom socialtjänstens verksamhetsområden utifrån gällande lagar och föreskrifter och är sakkunnig inom socialtjänstens verksamhetsområde.

ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för att kvalitet och säkerhet upprätthålls vad gäller det sociala arbetet i verksamheten. I rollen arbetar du med att säkra verksamhetens processer samt att skapa och uppdatera rutiner.
Du ansvarar för avvikelsehantering och utredning av Lex Sarah-rapporter samt gör eventuella anmälningar till tillsynsmyndigheten IVO.
Du analyserar och följer upp kvaliteten i verksamheten, exempelvis genom dokumentationsgranskning, uppföljning av följsamhet till rutiner och uppföljning av interna och externa mätningar. I samverkan med medicinskt ansvarig sjuksköterska och andra berörda aktörer skriver du kvalitetsberättelsen.
Du samarbetar tätt med stabens övriga roller, förvaltningens chefer och andra nyckelpersoner i verksamheterna med att utveckla verksamheterna samt åtgärder för att höja och säkerställa kunskapsläget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.
Du har god kunskap om lagstiftning och föreskrifter som styr våra verksamheter samt övergripande kommunal lagstiftning.
Du har också kunskap om att arbeta med kvalitetssäkring, utredningsarbete och uppföljning inom socialtjänstens område.
Du är trygg med att planera och strukturera ditt arbete.
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av utredningsarbete och tillsyn inom socialtjänstens verksamhetsområden.
Vi söker dig som har ett gott självledarskap och som stimuleras av systematiskt arbete i granskning, utveckling och uppföljning.
Du har en god analytisk förmåga och förmåga att sätta dig in i komplexa frågor, samtidigt som du behåller helhetsperspektivet.
Du behöver också besitta en god pedagogisk och kommunikativ förmåga då du i tjänsten möter medarbetare inom hela socialförvaltningen samt nämndens politiker.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Anhörigsamordnare/Samordnare för våld i nära relation

Ansök    Okt 14    Habo kommun    Socionom
Habo kommun har antagit den regionala strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor och våld i nära relation 2020-2026 samt arbetar i enlighet med den av regeringen beslutade nationella strategin för anhöriga. Det är med detta som grund som vi vill bygga stödet till anhöriga samt bidra till ökad kunskap kring våld i nära relation och till utsatta grupper i samhället. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget inom våld i nära relation Du kommer arbeta fö... Visa mer
Habo kommun har antagit den regionala strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor och våld i nära relation 2020-2026 samt arbetar i enlighet med den av regeringen beslutade nationella strategin för anhöriga. Det är med detta som grund som vi vill bygga stödet till anhöriga samt bidra till ökad kunskap kring våld i nära relation och till utsatta grupper i samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget inom våld i nära relation
Du kommer arbeta förvaltningsövergripande med särskilt fokus på myndighet och verkställighet/öppenvård. Som samordnare för våld i nära relation arbetar du strategiskt och operativt samt ansvarar för att utveckla och driva frågorna i socialförvaltningen. Uppdraget utgår från rådande lagstiftning samt den nationella strategin Att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor.

Uppdraget som anhörigsamordnare
Ditt huvudsakliga arbetsspår syftar till att förebygga ohälsa, bryta isolering, bidra till avlastning samt synliggöra situationen för anhöriga till någon som är i behov av vård och stöd. Du kommer att erbjuda enskilda samtal, råd och vägledning, leda anhöriggrupper samt planera och genomföra riktat stöd så som föreläsningar. Du har en viktig uppgift i att utifrån den anhöriges situation och behov även lotsa vidare till andra instanser och samverkansparter. Samverkansparter är till exempel Individ- och familjeomsorgen, biståndshandläggare, frivilligsamordnare, seniorträffar, utförarenheter, intresseorganisationer samt hälso- och sjukvård.
Du kommer att ha en viktig roll för att nå ut med information och du kommer att arbeta uppsökande för att nå ut till anhöriga.

För att lyckas med uppdraget krävs att du har en förmåga och vilja att arbeta utifrån aktuell forskning och evidens samt att du är öppen för digitaliseringens möjligheter.

I rollen som samordnare för de båda spåren ingår, förutom ovanstående, bland annat:
• Inventera kunskapsläge, forskning och goda exempel i omvärlden
• Verka för ett kunskapsbaserat och likriktat arbetssätt inom hela förvaltningen
• Vara uppdaterad kring ny lagstiftning och ta fram övergripande riktlinjer
• Utifrån verksamheternas olika behov fungera som stöd till chefer och
medarbetare i att ta fram handlingsplaner, rutiner, anvisningar och handböcker
som ligger i linje med rådande kunskap och lagstiftning
• Bistå med utbildning och kompetensutveckling inom förvaltningen
• Förmedla och sprida information till förvaltningen gällande utbildningar,
föreläsningar, nya lagstiftningar, forskningsrapporter och viktig information på
ämnet
• Sprida information till medborgare om våld i nära relation och hedersrelaterat
våld och förtryck och rätten till stöd och skydd


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Vi vill även att du har erfarenhet av anhörigstöd, arbete med våld i nära relation eller annan verksamhet inom socialtjänst. Du bör ha tidigare dokumenterad erfarenhet av att arbeta i projekt eller utvecklingsarbete samt en god datorvana. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten. Du bör även ha god kunskap om kommuners och övriga huvudmäns ansvarsområden. För att lyckas med uppdraget gillar du att samverka och se nya möjligheter till utveckling för att främja hälsan hos nämndens målgrupper.

Vi söker dig med god förmåga att skapa goda relationer med såväl anhöriga och deras närstående som kollegor och andra samverkansparter. Frågor om anhörigstöd, anhörigas livssituation och våldets påverkan på människan engagerar dig. Din samarbetsförmåga är god men du arbetar också självständigt mot gemensamt uppsatta mål. Din roll är såväl operativ som strategisk och du måste vara strukturerad i ditt arbete men också vara flexibel när så krävs.

Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete på en mer övergripande nivå inom socialtjänst samt har dokumenterad erfarenhet av att leda samtalsgrupper. Vi ser gärna att du har fördjupningsutbildning inom anhörigstöd, våld, demenssjukdom eller förebyggande arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre