Lediga jobb som Controller i Habo

Se lediga jobb som Controller i Habo. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Habo som finns hos arbetsgivaren.

Koncerncontroller

Ansök    Jan 31    Habo Energi AB    Controller
Habo Energi-koncernen består av tre bolag med sammanlagt 35 medarbetare. Vår verksamhet omfattar eldistribution, elhandel, fjärrvärme, fiber och uthyrning av lokaler och fastigheter. Vi ägs av Habo Kommun och vårt samhällsansvar och engagemang för kommunen syns tydligt i vår verksamhet. Vi söker nu en lagspelare som i nära samarbete med verksamhetsledningen vill utveckla våra tre bolag och flytta fram positionerna när det gäller affärsmässig lönsamhet. Du ... Visa mer
Habo Energi-koncernen består av tre bolag med sammanlagt 35 medarbetare. Vår verksamhet omfattar eldistribution, elhandel, fjärrvärme, fiber och uthyrning av lokaler och fastigheter. Vi ägs av Habo Kommun och vårt samhällsansvar och engagemang för kommunen syns tydligt i vår verksamhet.
Vi söker nu en lagspelare som i nära samarbete med verksamhetsledningen vill utveckla våra tre bolag och flytta fram positionerna när det gäller affärsmässig lönsamhet. Du kommer till en liten och dynamisk organisation där vi jobbar tillsammans över bolagsgränser och organisationsrutor. Det innebär att din controller-roll kommer ha inslag av löpande redovisning, men också att du kommer arbeta nära ledningen och parallellt med vår ekonomichef, som kommer gå i pension inom några år.
Som koncerncontroller kommer du:
Driva utveckling och effektivisering av koncernens ekonomiprocesser och ekonomisystem samt ansvara för dokumentation och uppdatering av dessa.
Utföra finansiella analyser av koncernens resultat, balansräkning och kassaflöde och identifiera förbättringsområden.
Sammanställa och analysera nyckeltal kopplade till koncernens finansiella mål, inklusive lönsamhet, likviditet och kapitalstruktur.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi letar efter dig som är analytisk med förmåga att pedagogiskt förklara ekonomi för icke-ekonomer. Du har en förmåga att se vad som kan förbättras och är inte rädd att testa nya vägar och metoder. Du trivs med omväxlande arbetsuppgifter och verksamhetsnära ekonomiarbete.
Krav
Högskoleutbildning i ekonomi, eller motsvarande yrkeserfarenhe
Flera års arbetslivserfarenhet som controller
Svenska som arbetsspråk i såväl tal som skrift

Meriterande
Erfarenhet från ekonomiavdelning i kommunalt ägda bolag
Erfarenhet från energi och/eller fastighetsbranschen
Erfarenhet av koncernredovisning

Ansökan
Sök tjänsten via e-post till [email protected]. Sista ansökningsdag är 23 februari 2025.
Mer information
Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Habo, där du får eget rum i vårt nyrenoverade kontor och har möjlighet att jobba på distans en dag veckan. Självklart får du personalrabatt på el, möjlighet att ha din hund i vår hundbod och massa andra trevliga förmåner, läs mer på haboenergi.se/jobba-hos-oss.
Observera att tjänsten innebär att du kommer att bli krigsplacerad hos oss då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 10.
Frågor?
För frågor om tjänsten kontakta ekonomichef Anna Enliden 036-860 24 02 eller vd Ulrika Rosander 036-860 24 01.
Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Shelfless söker controller

Ansök    Maj 7    Shelfless Sverige AB    Controller
Vill du bli en del av vårt Team och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Shelfless och sök tjänsten som controller idag! Tjänsten Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade o... Visa mer
Vill du bli en del av vårt Team och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Shelfless och sök tjänsten som controller idag!
Tjänsten
Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade ochtillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningaroch tillväxt.
I rollen som controller kommer du att vara del av ekonomifunktionen som idag består av fyra medarbetare.Du kommer att arbeta nära dina medarbetare för att säkerställa kvalité och att våra processer och rutiner följs. Du kommer att vara en viktig del i månadsbokslutsprocessen, nyckeltalsanalys och styrning av flera av våra affärsområden. Givetvis bidrar du också med insikter och analyser i verksamhetsnära budget- och prognosarbete, eller som drivande i projekt och utveckling av interna processer, uppföljnings- och styrningsmodeller, lönsamhetsanalyser eller affärsutveckling i samverkan med andra avdelningar inom koncernen.
Din profil
Du harflera års arbetslivserfarenhet i kvalificerat arbete inom Business Controlling i ett företag med stora flöden. Du ska ha en högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig relevant utbildning.Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt såväl som dina medarbetares arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår.Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi.
Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.Om företaget
Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sedan hösten 2021 är vi en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Här får man en bra balans av startup-kultur blandat med storkoncern.Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service, är snabbrörliga och utvecklas tillsammans med e-handeln.Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder!Praktisk informationTjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med inledande provanställning. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Habo och arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärd start är omgående.Tjänsten rapporterar till CFO.Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Upåker, CFO,på 070-952 46 94, för frågorkring rekryteringsprocessen kontaktaJulia på [email protected] eller på 073-3663046.Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 19 maj.Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Controller till Habo kommun

Ansök    Okt 6    Habo kommun    Controller
Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun? Nu söker vi en Controller till kommunledningsförvaltningen med särskilt ansvar för verksamheten vid socialförvaltningen. Habo kommun var 2022 den fjärde snabbast växande kommunen i Sverige. Kommunen förväntas fortsätta att växa snabbt de närmaste tio åren. Kommunen har en av de absolut högsta förvärvsfrekvenserna, en av de tryggaste kommunerna att bo i och har under en lång följd av ... Visa mer
Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun?

Nu söker vi en Controller till kommunledningsförvaltningen med särskilt ansvar för verksamheten vid socialförvaltningen. Habo kommun var 2022 den fjärde snabbast växande kommunen i Sverige. Kommunen förväntas fortsätta att växa snabbt de närmaste tio åren. Kommunen har en av de absolut högsta förvärvsfrekvenserna, en av de tryggaste kommunerna att bo i och har under en lång följd av år haft mycket goda ekonomiska resultat. Inom socialnämndens verksamhetsområden bedrivs främst äldreomsorg, funktionshinderomsorg och individ- och familje-omsorg. Nämndens nettobudget för 2024 är ca 250 mnkr.


ARBETSUPPGIFTER
I controllerns arbetsuppgifter ingår främst
- att tillsammans med socialchefen ansvara för nämndens budget- och bokslutprocess
- att löpande följa nämndens verksamhet och rapportering
- att ta fram analyser och beslutsunderlag till socialförvaltningens ledning och nämnd
- att tillsammans med kommunens ekonomienhet vidareutveckla ekonomistyrningen

I arbetsuppgifterna ingår även muntliga presentationer, projektledning och att hålla utbildning för politiker och tjänstemän.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort engagemang, god analytisk förmåga och förmåga att få saker gjorda. Du bör ha ekonomisk utbildning på högskolenivå och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Tjänsten förutsätter att du är van av att jobba självständigt och att du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är positiv och har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten som controller är placerad på kommunledningsförvaltningen men innebär nära samarbete med bland annat kommunens socialchef och kommunens HR-enhet. Controllern ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp.

ÖVRIGT
Rekryteringen sker löpande, skicka in din ansökan så snart du kan.

Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

DreamLogistics söker senior controller/tf. ekonomichef

Ansök    Mar 8    Dreamlogistics AB    Controller
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att up... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Dream!

Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd. Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion som idag består av fyra medarbetare. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade och tillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningar och tillväxt.

Arbetsuppgifter

I rollen som senior controller/tf. ekonomichef kommer du att ansvara för koncernens ekonomifunktion som idag består av fyra medarbetare. Du kommer att arbeta nära dina medarbetare för att säkerställa kvalité och att våra processer och rutiner följs, samtidigt som ditt ledarskap får dem att växa i sina roller. Du kommer att vara en viktig del i månadsbokslutsprocessen, nyckeltalsanalys och styrning av flera av våra affärsområden. Givetvis bidrar du också med insikter och analyser i verksamhetsnära budget- och prognosarbete, eller som drivande i projekt och utveckling av interna processer, uppföljnings- och styrningsmodeller, lönsamhetsanalyser eller affärsutveckling i samverkan med andra avdelningar inom koncernen.

Profil

Du har några års arbetslivserfarenhet i liknande roll eller ser tjänsten som ett naturligt steg i din utveckling. Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt såväl som dina medarbetares arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår. Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.

Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi.

Praktisk information

Tjänsten är ett föräldravikariat med goda chanser till en efterföljande tillsvidareanställning och är stationerad på vårt huvudkontor i Habo, strax norr om Jönköping.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.?Frågor kring tjänsten välkomnas till Fredrik Upåker CFO, på mail [email protected]. Sista ansökningsdag är 10 april.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig! Visa mindre

Controller till Habo kommun, Tekniska förvaltningen

Ansök    Maj 17    Habo kommun    Controller
Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun? Habo kommun är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Kommunen har en av de absolut högsta förvärvsfrekvenserna och en av de absolut lägsta arbetslöshetssiffrorna i landet. Vi planerar att växa ännu snabbare de närmsta åren vilket ställer stora krav på bland annat planering och uppföljning. År 2022 beräknas kommunens bruttokostnader bli nära en miljard kronor och tekniska fö... Visa mer
Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun?

Habo kommun är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Kommunen har en av de absolut högsta förvärvsfrekvenserna och en av de absolut lägsta arbetslöshetssiffrorna i landet. Vi planerar att växa ännu snabbare de närmsta åren vilket ställer stora krav på bland annat planering och uppföljning. År 2022 beräknas kommunens bruttokostnader bli nära en miljard kronor och tekniska förvaltningens ca 180 mnkr. För 2022 finns ca 450 mnkr budgeterat för investeringar. En stor del av dessa hanteras av tekniska förvaltningen.

Tjänsten som controller är placerad på kommunledningsförvaltningens ekonomienhet som består av tio personer och du rapporterar till ekonomichef. I merparten av tjänsten kommer du att arbeta mot tekniska förvaltningen


ARBETSUPPGIFTER
Controllerarbetet på tekniska förvaltningen är strategiskt viktigt och controllern har en mycket viktig roll att tillsammans med chefer och övriga medarbetare medverka till en ekonomi i balans. Arbetet som controller är varierande och stimulerande med fokus på affärsmässighet och verksamhetsutveckling. I arbetet ingår budget, prognos, månads/årsbokslut och kalkylering.

Controllern förväntas även hålla muntliga presentationer, leda projekt och hålla i utbildning för andra.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort engagemang, god analytisk förmåga och förmåga att få saker gjorda. Du bör ha ekonomisk och/eller teknisk utbildning på högskolenivå och flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du är van att jobba med Excel och har lätt att sätta dig in i olika verksamhetssystem. Tjänsten förutsätter att du är van att jobba självständigt och att du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du bör vara positiv och ha lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden löpt ut -så vänta inte med din ansökan!

Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Business Controller - Frakt

Ansök    Jul 9    Dreamlogistics AB    Business controller
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Business Controller med ansvar över vår fraktaffär inom 3PL. Din... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Business Controller med ansvar över vår fraktaffär inom 3PL.

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten är en helt ny tjänst vilket betyder att du kommer vara med att forma och utveckla den. Du kommer vara ansvarig för några av våra största kostnadsställen där frakt är den största. Utöver frakt kommer tjänsten även innefatta emballage och lager.

Ansvaret är ett helhetsansvar från förhandling av avtal med leverantör till understöd vid försäljning mot kund. Du kommer arbeta med eget ansvar men mycket kontakt med våra Account Managers, Key Account Managers och Säljare som ansvarar för kundkontakten. Ansvaret innefattar också helhetsansvar över kostnadsställen inkluderat dess marginaler.

- Upphandling av frakt- och leverantörsavtal

- Underhåll av befintliga avtal

- Analys av utvecklingsmöjligheter

- Bearbetning av befintliga kunder

- Delaktig vid införsäljning eller omförhandling med kunder

- Rapportering av klimatpåverkan och driva klimatutvecklingen mot de leverantörer vi samarbetar med

- Svarar och rapporterar direkt till vår VD

Profil

Vi söker dig som gillar logistik, spedition och e-handel. Du har stor erfarenhet inom logistik och främst inom transport och frakt. På Dream kommer du att få vara med och utveckla existerande processer såväl som att ta oss vidare inom helt nya områden.

För att lyckas i rollen är du initiativtagande, strukturerad, analytisk och du har ett stort intresse för att utveckla vårt frakterbjudande. Du är social och erfaren när det kommer både till leverantörs- och kundkontakt. Vi ser även att du är lösningsfokuserad och att du värdesätter ett nära samarbete med övriga avdelningar.

Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet av fraktadministration
- Tidigare erfarenhet av logistik och fördel 3PL
- God kunskap om flöden inom e-handel
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet
- Flytande i såväl svenska som engelska

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse, med önskvärt utgångsläge omgående. Tjänsten är stationerad i Habo på vårt huvudkontor men kan finnas möjlighet för placering i Borås.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, under semesterperioden kan våra handläggningstider vara något längre, vi återkommer till alla sökande så snart vi kan. Frågor kring tjänsten välkomnas till Elin Rubin, på mail [email protected].

Sista ansökningsdag är 31 augusti!

Är detta rätt tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan redan idag! Visa mindre

Controller/Business Service Representative

Ansök    Jan 19    Sibelco Nordic AB    Controller
Sibelco is a global leader in material solutions. Sibelco sources, transforms and distributes specialty industrial minerals – particularly silica, clays, feldspathics and olivine – and is a leader in glass recycling. Sibelco's solutions support the progress of modern life and serve industries as diverse as glass, ceramics, construction, coatings, polymers and water purification. The Sibelco Group operates 114 production sites in 31 countries, with a team o... Visa mer
Sibelco is a global leader in material solutions. Sibelco sources, transforms and distributes specialty industrial minerals – particularly silica, clays, feldspathics and olivine – and is a leader in glass recycling. Sibelco's solutions support the progress of modern life and serve industries as diverse as glass, ceramics, construction, coatings, polymers and water purification. The Sibelco Group operates 114 production sites in 31 countries, with a team of some 5,300 people.
Location: Baskarp or Lödöse, Sweden
Positioning: Business Service Representative
Role Purpose:This role is responsible for the financial controlling activities, working closely with the Manager Business Services to provide him/her all relevant insights and documents the Manager needs to support in collaboratively partnering with the Director Operations Cluster and Director Commercial Cluster in driving the cluster performance.
As Finance expert within the BST, this role is involved into the different cluster performance topics such as building the cluster budget, product costing, defining CAPEX envelop and monitoring & reporting on investments. This role is also responsible for monitoring variance and analysing the actual results with plans.
In addition, this role is a true multitasker, also supporting the business in the transactional procurement and transactional finance activities.
Responsibilities:
• Product cost planning
- Perform and deliver product cost planning, analysis and reporting
- Guides cost analysis process by enforcing policies and procedures, explaining processes and techniques
• Inventory management
- Perform and deliver inventory accounting
• Budgeting and forecast
- Set up and deliver cluster budget and forecast, and monitor variances
• Analysis and reporting
- Drive and deliver period end-closing analysis and reporting
• CAPEX
- Following up end-to-end CAPEX process, including financial justification calculation and post investment reviews
• Transactional procurement
- Generate and Request Purchase orders for goods and services required by the business in the cluster
- Resolve PO mismatches
- Provide ad-hoc support to the Sub-Regional procurement team when required
• Transactional finance
- Data entry into ERP systems
- Ensure proper coding of invoices
Key competences & skills - Technical skills requirements
• Technical expertise in finance and accounting
• Strong knowledge of cost accounting
• Deep understanding of financial controlling activities, budgeting and forecast processes and models
• Expertise in running profitability analysis, variance analysis, costing deviation analysis and working capital monitoring
• Ability to analyse financial data and prepare financial reports, statements and projections
• Working knowledge of short- and long-term budgeting and forecasting, rolling budgets, and product-line profitability analysis.

Key competences & skills – Behavioral skills requirements
• Delivery focus - respects deadlines and plans resources correctly
• Open minded
• Team player
• Pro-active
• Able to work independently
• Diplomatic
• Strong people relation skills
• Self-motivated
• Performance & action oriented
• Strong problem solving skills

To Apply: ?Please click apply to register your information and contact details on the recruitment portal so one of our team can get in touch.
Please note we will not be requiring agency services for this recruitment.
Sibelco recognise the strength of our diverse global workforce and value difference and inclusion for all. Our rich mix of people bring an exciting exchange of ideas and knowledge to keep us moving forward and innovating new solutions. We seek talent of all backgrounds and abilities and continue to develop our leaders and our culture to help all employees to grow and reach their full potential. Visa mindre

Redovisningscontroller

Ansök    Jun 28    Dreamlogistics AB    Controller
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att up... Visa mer
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Vill du bli en del av vårt DreamTeam och vara med och optimera sifferflödet på ekonomiavdelningen? Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Ta chansen att bli en del av Dream!



Ett viktigt nav för vår fortsatta framgångssaga är vår ekonomifunktion som idag består av fyra medarbetare. Här är tempot stundtals högt, arbetsuppgifterna utmanade och tillsammans bygger vi för att klara ytterligare expansion med nya anläggningar och tillväxt.



Om tjänsten

I rollen som redovisningscontroller kommer du att arbeta brett men samtidigt ha möjligheten att fördjupa dig inom något affärsområde. Arbetsuppgifterna innefattar viss löpande bokföring men med fokus på kvalitetssäkring och månadsvisa avstämningar av såväl balans- som resultatposter samt rapportering. Tillsammans med övriga medarbetare på ekonomifunktionen utvecklar du processer och rutiner samt deltar i projekt och budget-/prognosarbete.



Om dig

Du har någon typ av gymnasial/eftergymnasial utbildning inom redovisning och några års arbetslivserfarenhet, antingen från en redovisningsbyrå eller från ett större företag/koncern. Som person ska du vara strukturerad, ansvarsfull och du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och vill ta ditt arbete framåt, du bör dessutom vara intresserad av att vara med i vår digitala omställning som vi nu genomgår. Tjänsten har stor potential för rätt individ och naturligt kommer du att vara del av bolagens fortsatta utveckling.



Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi.



Praktisk information

Tjänsten är ett föräldravikariat med goda möjligheter till förlängning/ tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten är stationerad på vårt huvudkontor i Habo, strax norr om Jönköping. Start sker enligt överenskommelse, önskvärt tillträde är snarast.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss!

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor gällande rekryteringsprocessen hänvisas till Alexandra (HR, [email protected]) och gällande tjänsten till Fredrik (CFO, [email protected]).



Sista ansökningsdag är 31 augusti. Visa mindre

Controller till kommunledningskontoret

Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun? Habo kommun är den sjätte snabbast växande kommunen i Sverige. Kommunen har en av de absolut högsta förvärvsfrekvenserna och en av de absolut lägsta arbetslöshetssiffrorna i landet. Vi planerar att växa ännu snabbare de närmsta åren vilket ställer stora krav på bl. a. planering och uppföljning. År 2019 beräknas verksamhetens bruttokostnader bli ca 900 mnkr. Controllerarbetet är strateg... Visa mer
Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun? Habo kommun är den sjätte snabbast växande kommunen i Sverige. Kommunen har en av de absolut högsta förvärvsfrekvenserna och en av de absolut lägsta arbetslöshetssiffrorna i landet. Vi planerar att växa ännu snabbare de närmsta åren vilket ställer stora krav på bl. a. planering och uppföljning. År 2019 beräknas verksamhetens bruttokostnader bli ca 900 mnkr. Controllerarbetet är strategiskt viktigt och controllern har en mycket viktig roll att tillsammans med politiker, chefer och övriga medarbetare medverka till en ekonomi i balans. Arbetet som controller är varierande och stimulerande med fokus på affärsmässighet och verksamhetsutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som controller är ny och det finns stora möjligheter för rätt person att vara med att utforma arbetsuppgifterna.

I huvudsak ska controllern:

- ta fram analyser och beslutsunderlag till kommunledningen
- arbeta med analyser av kommunens verksamheter främst ur ekonomiskt perspektiv
- vidareutveckla kommunens ekonomistyrning

I arbetsuppgifterna förväntas ingå muntliga presentationer, projektledning och att hålla utbildning för andra.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort engagemang, god analytisk förmåga och förmåga att få saker gjorda. Du bör ha ekonomisk utbildning på högskolenivå och flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Tjänsten förutsätter att du är van med att jobba självständigt och att du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du bör vara positiv och ha lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten som controller är placerad på kommunledningsförvaltningen och du rapporterar till biträdande kommundirektör/ekonomichef.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Business controller till Fagerhult Belysning AB

Fagerhult Belysning AB öppnar upp dörrarna för en ny Business controller. Ta chansen att vara med i ett engagerat team och aktivt bidra till att ytterligare förstärka verksamhetsutvecklingen i ett växande internationellt företag. Om kundföretaget Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 900 medarbetare i 30 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus... Visa mer
Fagerhult Belysning AB öppnar upp dörrarna för en ny Business controller. Ta chansen att vara med i ett engagerat team och aktivt bidra till att ytterligare förstärka verksamhetsutvecklingen i ett växande internationellt företag.

Om kundföretaget
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 900 medarbetare i 30 länder.
Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer.
Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar

läs gärna mer http://www.fagerhultgroup.se/s...

Fagerhults Belysning AB i Habo är en betydelsefull spelare inom denna koncern med stark lönsamhetsutveckling. Bolaget har fabriker i Habo och Åhus.
Vår ekonomifunktion består av ett tiotal kompetenta och engagerade personer. Ekonomifunktionen är även ett stöd för säljbolaget Fagerhults Belysning Sverige AB.


Dina arbetsuppgifter
Fagerhult Belysning AB utvecklar, marknadsför och tillverkar belysningslösningar inom tre olika produktområden i form av Indoor, Outdoor och Retail. Du kommer att arbeta med samtliga produktområden i olika frågeställningar, men med särskilt fokus på Retail, såväl i Fagerhults Belysning AB som i Fagerhults Belysning Sverige AB.

Din position i företaget innebär ett stort eget ansvar och engagemang för att ge support i form av analyser och utredningar till olika delar av ovannämnda verksamheter. Du kommer likaså ingå i ett team av andra business controllers samt finansdirektör där ni tillsammans analyserar och följer upp resultat. Du rapporterar till bolagets finansdirektör.

Följande ingår i dina framtida arbetsuppgifter:

• Affärsuppföljning av intäkter, kostnader och marginaler
• Finansiell rådgivning/support avseende affärer, upphandlingar, priser och marginaler
• Inventory management för Retail affären inklusive värdering av varulager
• Initiera och följa upp initiativ för förbättrade kassaflöden inom Retail verksamheten
• Ansvara för budget- och prognosarbete inom Retail verksamheten i Fagerhults Belysning AB och Fagerhults Belysning Sverige AB
• Delta i projekt där kompetens inom ekonomi efterfrågas

Utöver tidigare nämnda kommer du inneha en viktig roll i ledningsgruppen för affärsområdet Retail i Fagerhults Belysning AB.


Din profil
Vi tror att du har en akademisk examen i ekonomi/redovisning och minst 5 års relevant arbetserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet och ett stort intresse för att utveckla processer och effektivisera rutiner och analyser. Har du erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och dessutom erfarenhet från tillverkande industri är det starkt meriterande.

Goda kunskaper i affärssystem och Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Personliga egenskaper:
Dina insatser inom business controlling kommer vara viktiga för företagets affärsutveckling. Som person är det således viktigt att du är serviceinriktad och innehar stort intresse för affären. Du engagerar dig genom att ständigt sträva efter att effektivisera och utveckla processer och arbetssätt med fokus på resultat.

Du är en väl fungerande spelare i en grupp eller ett projekt samtidigt tar du stort personligt ägarskap kring ditt arbete och tycker om att arbeta självständigt.

Vidare är du noggrann och analytisk i ditt arbetssätt men du vågar också göra snabba analyser och ta tuffa beslut, givetvis med kvalitet i behåll.

Övrigt:
• Anställningstyp: Tillsvidareanställning
• Anställningsgrad: Heltid
• Placering: Habo
• Resor: kan förekomma vid involvering i olika projekt, ca 10 resdagar per år
• Affärssystem: Jeeves, Aaro för koncernredovisning


Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre

Business controller till Fagerhult Belysning AB

Fagerhult Belysning AB öppnar upp dörrarna för en ny Business controller. Ta chansen att vara med i ett engagerat team och aktivt bidra till att ytterligare förstärka verksamhetsutvecklingen i ett växande internationellt företag. Om kundföretaget Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 900 medarbetare i 30 länder. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus... Visa mer
Fagerhult Belysning AB öppnar upp dörrarna för en ny Business controller. Ta chansen att vara med i ett engagerat team och aktivt bidra till att ytterligare förstärka verksamhetsutvecklingen i ett växande internationellt företag.

Om kundföretaget
Fagerhult är ett av Europas ledande belysningsföretag med över 4 900 medarbetare i 30 länder.
Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa och energieffektiva belysningslösningar för professionella inomhus- och utomhusmiljöer. Ett brett utbud av produkter och lösningar som utvecklas med kunskap och insikt om ljusets positiva inverkan på människan i olika miljöer.
Fagerhults portfölj av tretton varumärken har samtliga starka positioner på sina respektive hemmamarknader. De har en central roll i tillväxtstrategin för att nå en större marknadstäckning och öka våra marknadsandelar.

läs gärna mer http://www.fagerhultgroup.se/sv

Fagerhults Belysning AB i Habo är en betydelsefull spelare inom denna koncern med stark lönsamhetsutveckling. Bolaget har fabriker i Habo och Åhus.
Vår ekonomifunktion består av ett tiotal kompetenta och engagerade personer. Ekonomifunktionen är även ett stöd för säljbolaget Fagerhults Belysning Sverige AB.


Dina arbetsuppgifter
Fagerhult Belysning AB utvecklar, marknadsför och tillverkar belysningslösningar inom tre olika produktområden i form av Indoor, Outdoor och Retail. Du kommer att arbeta med samtliga produktområden i olika frågeställningar, men med särskilt fokus på Retail, såväl i Fagerhults Belysning AB som i Fagerhults Belysning Sverige AB.

Din position i företaget innebär ett stort eget ansvar och engagemang för att ge support i form av analyser och utredningar till olika delar av ovannämnda verksamheter. Du kommer likaså ingå i ett team av andra business controllers samt finansdirektör där ni tillsammans analyserar och följer upp resultat. Du rapporterar till bolagets finansdirektör.

Följande ingår i dina framtida arbetsuppgifter:

• Affärsuppföljning av intäkter, kostnader och marginaler
• Finansiell rådgivning/support avseende affärer, upphandlingar, priser och marginaler
• Inventory management för Retail affären inklusive värdering av varulager
• Initiera och följa upp initiativ för förbättrade kassaflöden inom Retail verksamheten
• Ansvara för budget- och prognosarbete inom Retail verksamheten i Fagerhults Belysning AB och Fagerhults Belysning Sverige AB
• Delta i projekt där kompetens inom ekonomi efterfrågas

Utöver tidigare nämnda kommer du inneha en viktig roll i ledningsgruppen för affärsområdet Retail i Fagerhults Belysning AB.


Din profil
Vi tror att du har en akademisk examen i ekonomi/redovisning och minst 5 års relevant arbetserfarenhet. Du har tidigare erfarenhet och ett stort intresse för att utveckla processer och effektivisera rutiner och analyser. Har du erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och dessutom erfarenhet från tillverkande industri är det starkt meriterande.

Goda kunskaper i affärssystem och Excel samt goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Personliga egenskaper:
Dina insatser inom business controlling kommer vara viktiga för företagets affärsutveckling. Som person är det således viktigt att du är serviceinriktad och innehar stort intresse för affären. Du engagerar dig genom att ständigt sträva efter att effektivisera och utveckla processer och arbetssätt med fokus på resultat.

Du är en väl fungerande spelare i en grupp eller ett projekt samtidigt tar du stort personligt ägarskap kring ditt arbete och tycker om att arbeta självständigt.

Vidare är du noggrann och analytisk i ditt arbetssätt men du vågar också göra snabba analyser och ta tuffa beslut, givetvis med kvalitet i behåll.

Övrigt:
• Anställningstyp: Tillsvidareanställning
• Anställningsgrad: Heltid
• Placering: Habo
• Resor: kan förekomma vid involvering i olika projekt, ca 10 resdagar per år
• Affärssystem: Jeeves, Aaro för koncernredovisning

Din ansökan:
I denna rekryteringsprocess har Fagerhult Belysning AB valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För mer information kring tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marcus Rosenblom på tel: 0364409000 alt [email protected] eller researcher Erica Lindau på tel 0704324072 alt [email protected].

I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval och tar därför gärna emot din ansökan snarast möjligt. Ansök via www.onepartnergroup.se

Välkommen med din ansökan! Visa mindre